Vocalia

Infermeria del treball

Programa

La vocalia d’Infermeria del Treball de la Candidatura INFERMERES 2020, s’orienta a donar reposta a les inquietuds i necessitats de les Infermeres del Treball, integrant un conjunt d’accions tant pel que fa a l’assistència, la formació, la recerca i la gestió, encaminades a millorar l’àmbit laboral, la projecció de l’especialitat, la participació de les infermeres  i el ple desenvolupament de la pràctica autònoma de les infermeres

 

Benestar de les infermeres per l’excel·lència de les cures
  • Mantenir els espais de debat professional “Un cafè amb la Vocalia”, per tal de conèixer de primera mà les inquietuds i necessitats de les infermeres del Treball
  • Recolzar l’augment de les places de formació de l’especialitat en infermeria del treball per donar resposta a les necessitats específiques
  • Donar continuïtat i ampliar la formació en formats com les píndoles d’actualització i debats, jornades i sessions de temàtica específica
Recerca i transferència del coneixement
  • Potenciar la recerca relacionada amb l’ús d’eines d’educació i promoció de la Salut en l’Àmbit Laboral.
  • Donar suport, amb prioritat als treballs relacionats amb la implementació de models infermers i l’ús de llenguatges propis infermers en el nostre àmbit i amb l’especificitat de la prescripció infermera en l’àmbit laboral
  • Promoure la utilització  de plans de cures i guies d’actuació en la pràctica de les MATEPSS, Serveis de Prevenció, etc
Autoregulació de la professió infermera i de l´especialitat
  • Establir i regular les competències específiques en salut laboral marcant la diferència amb la resta de professionals/especialistes que posi de manifest la necessitat d’aquests als llocs de treball legalment requerits.
  • Potenciar la dimensió professional de la Infermeria en Salut Laboral, definint el ventall de serveis que oferim i que podem fer créixer facin dins  l’àmbit competencial de la infermera/r del Treball i la seva aproximació real que tenen les infermeres en els diferents llocs de treball.
Desenvolupament personal i professional
  • Traslladar a les universitats les propostes necessàries per a una formació pregrau professionalitzada en l’àmbit de la Infermeria del Treball, la Salut Laboral i la Prevenció de Riscos.
  • Col·laborar amb Universitats en el disseny de màsters i postgraus relacionats amb la Infermeria del Treball i la Salut Laboral, donant prioritat als itineraris de recerca
  • Estimular a la formació específica en Prevenció de Riscos i el manteniment de la salut pròpia de les infermeres de tots els àmbits de treball com a instrument per la millora de les seves condicions en salut laboral.
Reconeixement de la competència i de la trajectòria professional
  • Mantenir contacte permanent amb les associacions i societats científiques relacionades amb la Infermeria del Treball, buscant i identificant sinergies entre les línies estratègiques del COIB (formació, recursos, col·laboracions, etc.)
  • Afavorir la participació de l’àmbit gestor d’Infermeria del Treball tot oferint canals fluids de comunicació amb els comandaments d’Infermeria del Treball, i oferir-los suport documental, formatiu, d’intercanvi, d’assessorament jurídic-laboral
  • Disseny d’un programa formatiu la Infermeria del Treball i la Salut Laboral.
Relacions institucionals
  • Col·laborar amb els organismes i les institucions en el desenvolupament de l’especialitat i en els nous horitzons que planteja.
  • Aportar argumentació i mantenir la reclamació permanent respecte el reconeixement de la categoria professional d’especialista davant la contractació en els diferents sectors.

Responsabilitat social
  • Donar a conèixer totes les competències desenvolupades per les infermeres del Treball davant la societat i el món empresarial, evidenciant la idoneïtat dels infermers del Treball pels nous rols laborals emergents
  • Proposar estratègies conjuntes amb altres vocalies del COIB, com la creació d’una assessoria específica per a la infermera davant el risc laboral i la gestació, i amb altres vocalies de Salut Laboral dels diferents col·legis professionals

Sebastiana Quesada

Hospital Clínic de Barcelona

Candidata a vocal

 

Currículum professional

Resum curricular

Diplomada en Infermeria per la Universitat de Barcelona (1992). Postgrau en atenció d’Infermeria al malalt cardiològic per la Universitat de Barcelona (1997). Especialista en Infermeria del treball (2006).Especialista en factors de risc Psicosocial en el sector Sanitari Català per la Universitat Abad Oliva CEU (2012- 2013). Postgrau d’Ecologia emocional per organitzacions ètiques i emocionalment ecològiques per la Universitat Ramon Llull (2017-2018). En la actualitat finalitzant el Màster d’Ecologia Emocional per la Fundació Àmbit  i Universitat Ramon Llull.

Ha treballat com infermera assistencial a l’Hospital  Clínic de Barcelona  des de 1992 per diferents àrees, serveis de hospitalització i urgències, i des de 2007 com Infermera del Treball al servei de Prevenció de Riscos Laboral i Salut Laboral del mateix  centre.

En l’àmbit de la recerca es coautora de diferents publicacions en revistes internacionals i autora de nombroses comunicacions orals i pòsters en congressos nacionals.

En l’àmbit de la docència , ha participat com docent en diferents cursos i tallers relacionats amb d’infermeria del treball i actualment realitzen formació de als treballadors de l’hospital Clínic amb Ecologia Emocional

Ha sigut membre de la vocalia d’infermeria del treball de Col·legi d’Infermeres i Infermers i vocal de la Associació de Societat Catalana de Salut Laboral (@SCSL)

Càrrec actual

Infermera especialista d’infermeria del treball en el servei de Salut Laboral del Hospital Clínic de Barcelona.

No et quedis a casa, participa!

 

El proper 24 de febrer no et quedis a casa! És molt important que vinguis al COIB i votis. Cada vot és important i el teu, pot ser decidiu per marcar la diferència entre una COIB renovat i amb una candidatura de relleu, o que guanyin les de sempre.

Si aquest dia no pots anar a votar, demana el vot per correu i assegura't que la teva opinió compti!